Sunday, September 12, 2010

::aidiLfitRi 2010

   alhamdulillah,, selesai sudah 1 syawal. 2010, taon ke-2 aku beraya sbg isteri dan ibu. Walaupon 1 masa dlu aku pernah rasa 'ralat' sbb x dpt merasa beraya berdua je, skrg ni rse tu dh hilang sme skali. Aku bersyukur sbb rezeki aku dtg lbih awal.
   taon ni giliran aku beraya ngn family hubby. Beza mmg la brbeza. Tp aku perlu redha jugak. :p
Suasananya mmg lain, spnjang hidop aku xpenah rse suasana mlm rye kt umh sendiri. selalunya mesti time 2 dh meriah kt kampung. Tolong mak masak, atau paling x melayan anak buah main mercon. tapi taon nih, malam raya berlalu mcm tu jek. Sayu sgt dgr takbir raya. Cam x caye plak esok rye sbb mood nya x masok pon. huhuhuhu~
   Ikhlas, raya ni disambut ala kadar jek. mungkin masa mengubah perasaan berkobar-kobar nk sambut rye. Kalau dlu, zmn budak2 rye mmg slalu ditunggu2. Sekarang, ble dh besa, dh kje. Raya itu x lbih dr skadar hari kemenangan slps sebulan puasa. Realitinya, manisnya raya itu hanya dinikmati waktu kecik2 dlu jek. Persiapan pon x la gaban, lebih untuk ank. Semua yg nmpk cantik, msti nk bli untuk anak. Nasibla ank llaki, klu ank pompuan lg kopak gamaknye!
   Walau apapun, aku hepy sgt sbb dpt smbut rye ngn suami & anak. Kalaupon aidilfitri aku x seindah mana, namun kegembiraan mereka cukup2 bermakna untuk aku. Insya Allah, sape tau aidilfitri akn dtg kami dh berempat pulak.. :D

my boTh herO..

:: keluarga bhgia kami::

0 comments:

Post a Comment